Praktisk information

Her finder du praktiske oplysninger om emner som afbud, adresse, ankomst, telefonnummer, tolk, parkering, offentlig transport etc.

Praktisk information

Vis alle

Ankomst

Hvis du har tid til en samtale, skal du henvende dig på 3. sal i receptionen. Her vil du blive hentet af den medarbejder, du skal tale med.

Hvis du allerede er i et forløb og skal til træning, undervisning eller madlavning, kan du gå direkte til det lokale, som fremgår af din mødeplan.

Hvis du har spørgsmål eller har brug for hjælp til at finde vej, er du meget velkommen til at spørge medarbejderne i receptionen.

Afbud

Du skal melde afbud, hvis du bliver syg, eller hvis du af andre årsager bliver forhindret i at møde op til din aftale.

Ring til os på 35 30 24 00, hvis du er nødt til at melde afbud. Hvis du ringer uden for vores telefontider, kan du lægge besked på vores telefonsvarer. Se telefontiderne på denne side.

Faciliteter

Du kan altid få gratis kaffe, the og vand i Center for Diabetes og Hjertesygdomme. Det er ikke muligt at købe noget at spise - så medbring selv mad, hvis du har behov for det. Der er gratis wifi (internet) i hele centret.

Hvis du skal deltage på et træningshold, kan du benytte centrets omklædnings- og badefaciliteter før/efter træningen. Medbring en hængelås, hvis du ønsker at låse dine ting inde.

Forberedelse

Før du kommer til din første samtale, må du gerne tænke over, hvad der er vigtigt for dig - i forhold til dit liv med type 2-diabetes eller hjertesygdom.

Du er altid velkommen til at tage en pårørende med til den første samtale.

Læs mere om Samtaler

Kørsel

Hvis det vurderes, at du har behov for kørsel, fremgår dette af dit indkaldelsesbrev.

Offentlig transport

Bus

1A - Stå af på Tove Ditlevsens Plads (Enghavevej) eller Vesterbrogade (Enghavevej)
7A - Stå af på Kingosgade (Frederiksberg Allé)

S-tog

Københavns Hovedbanegård eller Carlsberg Station

Metro

Frederiksberg Allé eller Enghave Plads

Find nemmeste transport (rejseplanen.dk)

Parkering

I gården findes der handicapparkering og cykelstativer. Der er indgang fra Tøndergade. 

Tolk

Hvis du har brug for en tolk, skal du give os besked mindst 7 dage før din første samtale. Vi tilbyder tolkebistand på en lang række sprog – fx arabisk, tyrkisk og urdu.

Hvis du har en pårørende, som kan være tolk, er du meget velkommen til at tage vedkommende med i stedet.